2015. Serie anuală de evenimente lansată şi în România

luni, 5 august 2013

„Dunărea Maritimă – legătură viabilă între reţeaua transeuropeană de transport şi bazinul Mării Negre”

Cu un buget de peste 600 de mi de euro, la începutul lunii august, la Galaţi a demarat unul dintre cele mai importante proiecte internaţionale realizat în ultimul an de o entitate locală, UPIR (UNIUNEA PORTURILOR INTERIOARE ROMANESTI) - „DANUBE – BLACK SEA CONNECTION OF EUROPEAN AND ASIAN ECONOMY,A STEP FOR SUBSTANTIAL GROWTH OF THE BLACK SEA AREA” (prescurtat, DABS) – menit să pună în valoare porturile dunărene şi cele de la Marea Neagră.
managerul proiect
DABS-
Ilie Drăgan

De altfel, tema anunţată a primei conferinţe, organizate la Hotel Vega din Galaţi, ce a lansat efectiv proiectul, în prezenţa partenerilor - „Dunărea Maritimă – legătură viabilă între reţeaua transeuropeană de transport şi bazinul Mării Negre”- a suscitat interesul participanţilor pe parcursul întregii zile de 1 august.

În deschiderea evenimentului, managerul de proiect Ilie Drăgan (vezi foto) a subliniat că iniţiativa dar şi eforturile principale ale realizării acestui proiect i-au aparţinut coordonatorului UPIR, dir.adj. Al APDM Galaţi, Carmen Costache.

Ideea acestui proiect a apărut acum 2 ani. Cei din administraţia portuară şi operatorii ne-am tot gândit ce am putea face ca să redăm Galaţiului importanţa pe care a avut-o acum 20 de ani şi pe care, din păcate, a pierdut-o. Practic, suntem o rută veche, este vorba despre sistemul ponto-baltic, dar am fost eliminaţi din această competiţie care este a bazinului Mării Negre. Dacă urmăriţi rezultatele studiului făcut de organizaţia Traceca, o să observaţi că toate fluxurile şi toate conexiunile care sunt acum în bazinul Mării Negre exclud Galaţiul. Şi-atunci ne-am dat seama că noi suntem la ţărm şi oferim nişte servicii utilizatorilor, asta însemnând cei care dirijează marfa şi care fac lucrurile să se mişte. Ca să putem să fim atractivi şi să putem oferim un pachet de servicii interesante, trebuie să cunoaştem foarte bine ce aşteaptă ei şi ce i-ar putea determina să treacă pe la noi. Nu mai trebuie să stăm în aşteptare şi să facem investiţii şi să ne pregătim aşa cum ne imaginăm noi că ar trebui să fie, ci în primul rând trebuie să ştim ce aşteaptă ei de la noi, ca noi să ştim ce trebuie să facem. Deci, am schimbat un pic regulile: o să ieşim noi pe piaţă şi n-o să mai aşteptăm piaţa să vină la noi. Asta a fost ideea acestui proiect, să ieşim noi pe piaţă. Totodată, în acest proiect nu mai este vorba despre portul Galaţi, ci despre întreg oraşul Galaţi, a susţinut Carmen Costache, în cadrul unei conferinţe de presă.
  • Proiectul "multinaţional" se desfăşoară pe un an de zile (iunie 2013 – mai 2014)

Obiectivul general propus este de a dezvolta economic zona „prin susţinerea accesului îmbunătăţit şi conexiuni mai bune ale economiei europene şi asiatice printre porturi, în zona Dunăre-Marea Neagră”a anunţat Drăgan la prezentarea proiectului.
DABS are ca obiective specifice identificarea posibilităţilor de cooperare economică între ţările UE şi statele terţe, exploatând oportunităţile oferite de porturile maritime dunărene ca porţi de intrare continentală pentru schimburile comerciale cu Asia, identificarea şi implementarea de coridoare intermodale utilizând cu precădere transportul maritim în bazinul Marii Negre. Rezultatele se vor materializa într-un studiu de piaţă privind schimburile comerciale de mărfuri între ţările din bazinul Mării Negre şi piaţa unică europeană. Pe baza acestuia, va fi elaborat un studiu de fezabilitate pentru implementarea unei linii regulate de navigaţie”, a mai amintit Ilie Drăgan în expunerea sa.

Beneficiarii direcţi ai realizării proiectului, după cum au anunţat organizatorii conferinţei, sunt membrii Uniunii Porturilor Interioare Româneşti (UPIR) şi Samsun Special Provincial Administration (SSPA) din Turcia. Ca parteneri de lucru s-a apelat la organizaţii şi instituţii din ţările vecine şi cu activităţi în domeniu: The Agency for Cross-Border Cooperation and European Integration (ACTIE) din R. Moldova; Union of Bulgarian Black Sea Local Authorities (UBBSLA) din Bulgaria; The Communal Organization Agency for Cross Border Cooperation “EuroRegion ”Lower Danube” (COACBC) din Ucraina; International Centre for Social Research and Policy Analysis (ICSRPA) din Georgia; European Regional Framework for Co-operation (ERFC) din Grecia şi Municipalitatea din Inebolu, din Turcia.

Niciun comentariu: